Theory of Knowledge (TOK) dersi IB’nin merkezinde olan bir derstir. Ana amacı öğrencileri bilgi hakkında (neyi biliyoruz, nasıl biliyoruz ve bildiğimizi nereden biliyoruz) düşündürmek. Derslerde öğrenciler dünyada olan eski ya da yeni olayları ele alarak farklı açılardan tartışmayı ve kendini argümanlar oluşturarak savunmayı öğreniyor. Merkezinde bilgi terimi olan bu dersin dışarıdan komplike ve soyut görünmesine yol açıyor, fakat güncel konuları tartışmak, her öğrencinin kendi fi kirlerini ifade etmesi dersi eğlenceli hale getiriyor.
-
Dersin çalışmaları nelerdir?
IB’nin ikinci senenin sonunda öğrenciler bir sunum ve 1600 kelimelik bir tez teslim ediyor. Peki, TOK derslerinde öğrencilerimiz hangi noktalarda zorlanıyorlar ve dersten kazandıkları nelerdir?
-
Dersin Kazanımları:
Bireylerin ve toplulukların bilgiyi nasıl aldıklarını ve bunun eleştirel olarak nasıl incelendiğine dair bir farkındalık geliştirmek. Eleştirel bir şekilde kendi inanç ve fi kirlerini yansıtmak. Her hangi bir konuda örnek vererek kendi argümanlarını ifade edebilmek ve fikirlerini savunabilmek Kendi fikirlerin dışında farklı fikirleri açık görüşlülükle dinleyebilmek, saygı göstermek. Aynı olaya farklı açılardan yaklaşabilmek.
-
Dersin Zorlukları:
IB 11. Sınıfa kadar işledikleri derslerden farklı bir ders olduğu için öğrenciler en başta dersi anlamakta zorlanıyorlar. Felsefe dersi olarak düşünülüyor en başta, bu da öğrencilere derse önyargıyla yaklaşmasına neden oluyor. Öğrenciler, yapılan tartışmalardaki kesin bir doğru ya da yanlış sonuç olmadığı için, dersin şimdiye kadar alışık oldukları sistemden farklı bir sistem olması ölçme ve değerlendirme kriterlerini anlamakta zorlanıyor.
Marsela Kamina
IB Diploma Programı hakkında detaylı bilgi almak için-> https://gokkusagi.k12.tr/ib-diploma-programi/
Cambridge Eğitimi hakkında detaylı bilgi almak için-> https://gokkusagi.k12.tr/cambridge-egitimi
Facebook Sayfamız için-> https://www.facebook.com/gokkusagikoleji