Sınıfta PYP ‘yi Yaşatmak

Sinifta PYPyi Yasatmak
Genel, IB PYP

PYP ’nin yaklaşımına göre öğrenciler, öğrenme ortamına kendi önbilgilerini getirirler ve bunları öğretmenin öğretim programı çerçevesinde hazırladığı aktivitelerle bütünleştirerek öğrenirler.

Öğrenciler kendi deneyimleri ve birikimlerini kullanarak anlamayı ve anlamlandırmayı gerçekleştirirler. Süreç boyunca belirli aralıklarla ya da sürecin sonuna gelindiğinde farklı ölçme araçlarıyla öğrenciler değerlendirilir. Bu hem öğrenmenin etkinliğini ölçmek isteyen öğretmenin kendisini değerlendirmesine ve güncellemesine hem de öğrenciye geribildirim sağlayarak döngünün tamamlanmasına yardımcı olur.

 

PYP’nin uygulandığı bir sınıf ortamında kapıdan girilir girilmez bunun hissedilmesi son derece önemlidir. Yaşanmışlık hissi veren bir sınıf ortamı gerçek öğrenme ortamıdır. Öğrenci ürünlerinin sergilenmesi, PYP köşeleri, sınıf kütüphanesi, oturma düzeni, PYP’nin temel öğelerini gösteren tüm poster çalışmaları bir bütün oluşturmalı, sınıfta bir kompozisyon yaratmalıdır. Sadece görüntü olarak yer alması bir anlam ifade etmez. Öğrenciler her köşeyi amacına uygun bir şekilde kullanmalı ve kendini en rahat edebileceği şekilde o ortamı düzenlemelidir.

PYP’de eğitimin; ‘’yalnızca sosyal sorumluluk tutumlarını değil, aynı zamanda düşünceli ve uygun eylemleri de kapsaması için, zihnin ötesine geçmesi gerektiğine inanılır. PYP’nin açık beklentisi, başarılı sorgulamanın, öğrenme sürecinin sonunda öğrenci tarafından başlatılan sorumlu eyleme yol açmasıdır. Bu eylem, öğrencinin öğrendiklerini geliştirecek ya da daha geniş bir sosyal etkisi olacak ve her yaş aralığında apaçık farklı olacaktır.’’ PYP okulları, öğrenen bireylere, dünyada bir fark yaratmak üzere harekete geçmeyi seçme, kendi eylemleri hakkında karar verebilme ve bu eylemler üzerinde düşünme fırsatını ve gücünü verebilmelidir.

Bu noktada da sınıfta gerçekleştirilen öğrenme ortamının ne kadar önemli olduğunu tekrar görüyoruz. Sorgulama programına bağlı kalınarak hazırlanan etkin bir öğrenme ortamı; iyi bir planlama, doğru strateji, yöntem ve teknikler, ilgi çekici materyaller, öğretmen rehberliği ile hareket etme ve etkili değerlendirmenin bütünü sonucunda oluşur. Tüm bunları gerçekleştirirken sorgulama döngüsünün adımlarına uyulmalı ve PYP’nin tüm temel değerleri sürecin içerisine yedirilmiş olmalıdır.

 

Şeyma ZENGİN

Sınıf ÖĞRETMENİ

Bahçelievler Gökkuşağı Koleji

 

Facebook Sayfamız için -> https://www.facebook.com/gokkusagikoleji

Bu içerik faydalı mı?
EvetHayır

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed