Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
BİLGİ TALEP FORMU

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu

İçerik Rehberi

Hiperaktivite Bozukluğu ya da diğer bilinen haliyle dikkat eksikliği, özellikle gelişim çağındaki çocuklarda diğer çocuklardan daha fazla hareketli olması, isteklerini erteleyememesi ve çocukta dikkat eksikliği ile kendini gösteren bir bozukluktur. Tanı konulabilmesi için, belirtilerin bazılarının 7 yaşından önce ortaya çıkması, en az 6 aydır devam ediyor olması ve bu özelliklerin hem okulda hem de evde sürüyor olması gerekir.

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu tanısı, çocuk ruh sağlığı ve hastalıkları kliniğinde uzman bir ekip tarafından konulmakta; tanı konulabilmesi için, çocuğun doğumundan başlayarak bütün öyküsü anne ve babadan, okul başarısına ilişkin bilgi öğretmenden alınmaktadır. Zihinsel becerilerin değerlendirilmesi ve nörolojik muayene (EEG tetkiki) yapılmakta; bu bozukluk daha çok erkek çocuklarda görülmektedir.

Yapılan araştırmalarda kalıtımın en büyük etken olduğu görülmüştür. Diğer etkenler arasında gebelikte alkol, sigara kullanımı ve annenin geçirdiği hastalıklar, doğum sırasında yaşanan sorunlar, çocuğun kafa travması geçirmesi, kurşun gibi zehirli maddelerle karşılaşması, aile yapısı ve işleyişindeki bozukluklar sayılabilir.

 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar üç ayrı grupta yer alırlar:

  • Hem dikkat, hem aşırı hareketlilik / dürtüsellik sorunları olanlar
  • Sadece dikkat sorunu olanlar (Dikkat süresinin ve yoğunluğunun bireyin yaşına göre olması gerekenden az olmasıdır.)
  • Sadece aşırı hareketlilik / dürtüsellik sorunu olanlar. (Aşırı hareketlilik (hiperaktivite) bireyin yaşından ve gelişim düzeyinden beklenenin üzerinde hareketli olmasıdır. Dürtüsellik; genel olarak bireyin kendini kontrol edememesi olarak tanımlanmaktadır.)

Okulumuz  rehberlik servisinde öğrencilerimizle gerek bireysel olarak gerekse  grup olarak dikkat çalışmaları, etkinlikleri yapılmakta  ve dikkat testleri uygulanmaktadır. Bu sorunu yaşanan öğrencilerimizin öğretmen ve velileri ile işbirliği ve yönlendirme çalışmaları yapılarak  öğrencilerimiz eğitim öğretim ortamına katılmalarına destek olunmaktadır. Unutmamalıyız ki  her çocuk öğrenebilir, her çocuk özeldir.

 

Yazar: Şebnem Melek Tosun

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DAHA FAZLA İÇERİK

Öğrenciler İçin Kariyer Planlaması Neden Önemli ve Ne Zaman Başlamalı?

Kariyer yolculuğu, çoğu öğrenci için karmaşık ve zaman zaman kafa karıştırıcı bir labirent olabilir. Gençler için geleceğini planlamak, hem akademik…

Özel Okullarda Bursluluk Sınavı

Eğitim hayatının belki de en önemli dönemeçlerinden biri olan bursluluk sınavları, öğrenciler için hem bir fırsat hem de bir meydan…

Okullarda Sürdürülebilirlik Eğitimi: Öğrencilere Çevre Bilinci Kazandırma

Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik, günümüz dünyasında giderek daha fazla önem kazanıyor. İklim değişikliği, doğal kaynakların tükenmesi ve çevresel sorunlarla karşı…