BİLGİ TALEP FORMU

Çocuklarda Yaşam Başarısı ve Aile Faktörü

İçerik Rehberi

Çocuklarda Yaşam Başarısı ve Aile Faktörü

‘’Evet ben vardım, yaşamım boyunca başkalarının başarılarını fotoğraflamak yerine o karelerde yer aldım.’’

‘’Evet ben vardım,  yaşamımın direksiyonuna ben oturdum, arka koltuk annem ve babam içindi. Onlar o arka koltuktan benim hayat şoförlüğüme hep saygı duydular.’’

‘’Evet ben vardım, seyirci kalmadım bizzat oyundaydım, içindeydim zamanın, yaşadım, ders aldım, bir birey olma sürecimdeki hatalarıma da saygı duyuldu.’’

‘’Evet ben vardım, meraklarıma ve ilgilerime, sus payı verilmedi, özgür oldum, özgün oldum.’’

‘’Onlar; annem ve babam..

Erik ağacından elma vermesini beklemezler, onlar beni verimli bir erik ağacı  haline getirmeye çalışırlar…’’

‘’Onlar; öğretmenlerim…

Hiçbir balığı uçmaya, hiçbir kuşu yüzmeye zorlamazlar.’’

Benim yeteneklerime saygı duyup,  ön koltukta oturmamı sağlayan yaşam mimarlarımla, ben bir çocuğum ve ben bir bireyim.

Bir çocuğun ağzından bu cümleleri duymanın en basit yolu, yaşam mimarları olan anne, baba ve öğretmenlerin onların arzularını ve şevklerini canlı tutması ve bu küçük bireye saygı duymalarından geçer.

Peki bu küçük bireylere nasıl saygı duyarız?

Dinleyerek. (Gerekirse boy hizasında, muhatap aldığı ebeveynin onu ciddiye aldığını ona hissettirerek.)

Ertelemeyerek.

-Onun eli, kolu, bacağı, beyni olmak yerine kontrolü ona verip kararlarına saygı duyarak.

-Sizin için küçük onlar için büyük olan başarıları takdir edip, tebrik ederek.

-Yine sizin için küçük onlar için büyük yenilgilerde bu küçük bireyin aldığı sorumluluklara saygı duyarak…

Peki ‘’Gökkuşağı Koleji’’çocukların yaşam başarısında hangi basamakta ?

Okulumuz PYP (PRIMARY YEARS PROGRAM) sistemiyle çocukların akademik başarısının yanı sıra sosyal, kültürel, fiziksel gelişimini destekleyen çocuğu bir bütün olarak hayata hazırlayan uluslararası bir program.

Bu programda öğretmen de ‘’hayat boyu öğrenen’’ pozisyonunda olduğu için öğretmen masasında değil öğrenci sırasında çocukla iç içe onun sosyal becerilerini iletişim ve düşünme becerilerinin gelişiminde  çocuğu aktif hale getirmektir.

Salt okul başarısı, çocuğun meslek başarısını garanti etmez fakat bu program ile ‘’Gökkuşağı’’akademik başarıyla birlikte çocuğun özsaygısını kazanmasını ve sahada olmanın mutluluğuyla büyümesini sağlar.

Gökkuşağı ile çocuklar okul diplomasının yanında hayata hazırlanırlar;

‘’Ben yapabilirim!’’

‘’Başarabilirim’’

‘’Denemek İstiyorum!’’

‘’Kendime Güveniyorum!’’

‘’Oyunun içindeyim, mutluyum, kendimi yönetiyorum!’’

                                                                     Yazar: EBRU ÖĞÜT

                                                                      BAHÇEŞEHİR ŞUBESİ – TÜRKÇE ÖĞRETMENİ

                                              

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

BİLGİ TALEP FORMU

Doğru eğitim modelini seçmek, çocukların geleceğinde önemli bir rol oynar. Çocuğunuzun nitelikli eğitimi alması için formu doldurun, rehber öğretmenlerimiz sizi arasın.

Bilgi Talep Formu
DAHA FAZLA İÇERİK

İletişim ve Sunum Becerileri Geliştirme

İletişim ve sunum becerileri, günümüz dünyasında büyük önem taşımaktadır. İyi iletişim ve sunum becerilerine sahip olan çocuklar, akademik ve sosyal…

Stres Yönetimi ve Başa Çıkma Stratejileri

Öğrenci hayatı, yoğun ders programları, sınavlar ve sosyal beklentiler nedeniyle stresli olabilir. Bu nedenle, öğrencilerin stres yönetimi ve başa çıkma…

Zaman Yönetimi ve Örgütlenme Becerileri

Çocukların başarılı ve mutlu bir geleceğe sahip olmaları için, zaman yönetimi ve örgütlenme becerileri büyük öneme sahiptir. Bu beceriler, çocukların…