Biyoloji Eğitiminde Yaşayarak Öğrenme

Biyoloji Egitiminde Yasayarak Ogrenmek

Bitkisel dokuları konu olarak işledikten sonra laboratuvardaki hazır preparatlardan inceledik. Sınıfa bir kaç çiçek ve kozalak getirip bunları inceledik. Çevremizde ki bitkileri tanıyalım etkinliği kapsamında yapılan gezi ile ;Çevremizdeki bitkileri ,açık ve kapalı tohumlu bitkileri, kara yosununun yaşam döngüsünü, sporofit halini, bitkisel yapıları , yaprak tiplerini , damarlanma biçimini, ağacın yaş halkalarını, çiçeğin yapısını , kozalaklı bitkileri, kozalağın yapısını, tohumun yapısını doğal ortamında görmelerini ve tanımalarını  sağladı. 12. sınıf hamurun mayalanması etkinliği, Oksijensiz solunum yani fermantasyon ile ilgili mayalanma deneyimizi sade bir hamur olarak yapmak istemedik. Öğrencilerim geçen sene olduğu gibi pizza yapmayı istediler ve yaptılar. Etil alkol fermantasyonunda oksijenli solunumda olduğu gibi CO2 gazının oluştuğunu gözlemledik.

12. Sınıf Çevremizde ki Bitkileri Tanıyalım Etkinliği,

Bitkisel dokuları konu olarak işledikten sonra laboratuvardaki hazır preparatlardan inceledik. Sınıfa bir kaç çiçek ve kozalak getirip bunları inceledik. Çevremizde ki bitkileri tanıyalım etkinliği kapsamında yapılan gezi ile ;Çevremizdeki bitkileri ,açık ve kapalı tohumlu bitkileri, kara yosununun yaşam döngüsünü, sporofit halini, bitkisel yapıları , yaprak tiplerini , damarlanma biçimini, ağacın yaş halkalarını, çiçeğin yapısını , kozalaklı bitkileri, kozalağın yapısını, tohumun yapısını doğal ortamında görmelerini ve tanımalarını  sağladı. 12. sınıf hamurun mayalanması etkinliği, Oksijensiz solunum yani fermantasyon ile ilgili mayalanma deneyimizi sade bir hamur olarak yapmak istemedik. Öğrencilerim geçen sene olduğu gibi pizza yapmayı istediler ve yaptılar. Etil alkol fermantasyonunda oksijenli solunumda olduğu gibi CO2 gazının oluştuğunu gözlemledik.

11. Sınıf Memeli Kalbinin Laboratuvarda İncelenmesi ve Virtüalite ile Sanal Yolculuk,

Virtüalite proğramını VR gözlükleri ile kullanarak sindirim ve dolaşım sisteminin içine gerçekleştirdiğimiz sanal yolculukta kanın damar içinde akışı, kalp atım ritmimizin ölçümü ve ince bağırsaktaki villusların içine heyecan vericiydi. Öğrencilerimin memeli kalbini laboratuvarda keserek üç boyutlu olarak kalbin odacıklarını, kulakçık ve karıncıkların yerlerini, his demetlerinin , purkinje liflerinin, kas yapısının , koroner damarların ,kalp  kapakçıklarının yerlerini ve yapısını görmeleri konunun daha iyi anlaşılmasını ve kalıcı öğrenmeyi sağladı.

10. Sınıf Teraryum Etkinliği İle,

Teraryum etkinliği ile küçük bir ekosistem oluşturdular.Böylece ekosistemi oluşturan canlı ve cansız faktörlerin neler olduğunu bizzat yaparak öğrenmelerini sağladı. Bu etkinlik ile el becerileri de gelişerek hediyeleşmenin başka bir insanı mutlu etmenin mutluluğuna da ulaşmış olacaklar. En önemlisi de evlerinde bir hatıra olarak kalacak olması mutluluk verici.

10. Sınıf Vejatatif Üreme Etkinliğimiz,

10. sınıf öğrencilerim vejetatif üreme etkinliğimizde; Menekşe, kılıç bitkisi ve patateste bitkiye ait bir parçadan yeniden bir bitki nasıl oluşturulabileceğini yaparak yaşayarak öğrendiler. Bir yerde okumuştum ya da bir belgeselde izledim tam olarak hatırlamıyorum ama yurt dışında patateslerin sadece kabuğunu kullanarak patates üretiyorlar. Bu şekilde hem üretim yapıyorlar hem de patates israfının önüne geçiyorlar. Biz de genelde bütün halinde patates gömülerek üretim yapılıyor. Bunu öğrencilerimle denemek istedim ve patates kabuklarını soyup bir poşete bırakıp ağzını bağladım poşette patates kabuğunun köklenmesini sağladım. Sonra sınıfa getirdim ve öğrencilerime gösterdim ve onunla birlikte 10 A sınıfından Ezgi Erdem adlı öğrencim patatesi bütün halinde getirdi ve sınıfta plastik şişeyi kesip içine toprak döktük, patatesin kabuklarını toprağa gömdük. 10 C sınıfında plastik şişeyi cam önüne koyduk. Sulama görevini öğrencilerim üstlendiler. İlk yapraklarımız çıktı, büyüdüler. Heyecanla yavru patateslerimizin olmasını bekliyoruz.

Minik Eller İş Başında Projesi Kapsamında,

Röportajda belirttiğim gibi derste diyaliz konusunu işlerken kendiliğinden birden aklıma geldi, çocuklara diyalizin ne olduğunu anlat-tıktan sonra sağlığın çok önemli olduğunu, böbrek fonksiyonlarını yitirdiğinde böbreğin görevini diyaliz makinesinin yaptığını anlat-tım. 23 Nisan haftasında diyalize giren çocuklara bir sürpriz yapabileceğimizi söyledim. Diyaliz makinesine bağlı üç dört saat geçirmek zorunda olduklarını bu sürede sıkıldıklarını söyledim.

Çocuklara oyuncak yapabiliriz dedim ve öğrencilerim tamam hocam yapalım ama nasıl yapacağız olmazsa satın alalım dediler.Ben size öğretirim keçeden yaparız olmazsa dedim. Satın almayalım el emeğimiz olsun , satın alarak belli bir standart tutturamayız dedim. Bu şekilde başladı bir gece düşündüm projenin adı ne olmalı diye, sonra aklıma çocukların çocuklara hediye hazırlaması ‘’minik eller iş başında‘’ ismi geldi. Yaklaşık bir ay süren bu etkinlikte dikiş dikmeyi , oyuncak yapmayı öğrendiler.

Özellikle erkek çocuklarının askerden önce dikiş dikmeyi öğrenmesi, ilk olmak, vesile olmak mutluluk verici.Bir çocuğun başka bir çocuk için samimi ,içten ,sevgi ile ne kadar çok emek harcadığını anlatamam. Teneffüste ellerinde iğne iplikle yanıma gelen Beyzanur Ekici, Begüm Şimşek, Hüma Beyza ve adlarını sayamadığım diğer öğrencilerimin yüzlerinde ki o ifade benim yorgunluğumu alıp götürüyordu.

Canla başla , mutlulukla çalışarak emek harcayarak oyuncak yaptılar. Efe Burak Deliyarın annesi bizim etkinliğimizin üzerine okula geldi. Böyle etkinlikleri çoğaltın hocam bende ayıraç yapıp gönderiyorum hemen dedi ve  çocuklara hediye ayıraç gönderdi. Veli toplantısında diğer velilerimden de olumlu ve teşvik edici geri dönüşler aldım. Artık bu etkinlik 11A ve 9A sınıflarının yoğun katılımıyla  sonra 10 A sınıfının katılımı, 10 B ve 10 C sınıfından katılan öğrencilerle kar topu etkisi ile büyüyordu.

Çocuklarla diyalize giren çocuklar için oyuncak yaptık ve dernek için kermes düzenledik. Öğrencilerimin kermeste canla başla çalışmaları takdire şayandı. 11. Sınıf öğrencilerimizden Zeynep Serra Keke, Esmanur Yücel, Sena Tatar ve Sıdıka Karipçin ve ismini sayamadığım diğer öğrencilerimin ve diğer sınıflarında katkıları ile aldıkları hediyeler, onları paketlemeleri çok güzeldi. 3 Mayıs 2019’ da Çapa Tıp Fakültesi Çocuk Diyaliz Ünitesine gezi düzenledik ve hediyelerimizi verdik. Çocukların mutluluğu görülmeye değerdi.

Bu içerik faydalı mı?
EvetHayır

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed